پرسیارێک بەردەوام لە وەڵامەکەی ڕادەکەم!
یاساکان خۆیان بێ روح و گیانن کۆمەڵێک دەقی بێ زمان و بێ
هێز و نوسراون وردتر بڵیین بریتییە لە حیبر و وشەی یەک لەدوای یەکی ڕێکخراو لەسەر کاغەزێک
کە خۆمان دروستی دەکەین دەمێنێی تا خۆمان دەیسوتێنین یان دەیدڕێنین یان بەهۆی هۆکارێک لەناودەبرێت ئەمە پێی دەڵێن یاسا وەک نوسراو و مادیات.
لە روی هێزی معنوییەوە یاسا بریتییە کۆمەڵێک دەقە کە لە
لایەن دەسەڵاتی یاسادانان دەردەکرێت بۆ ڕێکخستنی ئیش و کاری کۆمەڵگا کە ڕەنگدانەوەی
دەسەڵاتی سیاسی و ئایدۆلۆژی بەسەر یاساکانەوە بەردەوام هەیە و خودی دەسەڵاتی یاسادانەر
لایەنێک ڕادەسپێرێ بەجێبەجێکردنی یاساکە کە حکومەت یان دەسەڵاتە !
کەواتە بۆ دەڵێن یاسا ماوە ؟
کەی یاسا دەمرێت ؟
یاسا وەک خودی یاسا تا هەمان دەسەڵاتی یاسادانان هەڵینەوەشێنێتەوە
یان هەمواری نەکات بە یاسایەک و نەیمرێنێ هەر دەمێنێت و بەرکار دەبێت و واجبە کاری
پێ بکرێت کە ئەم هێزەی لە دەسەڵاتی یاسادانان وەرگرتووە .
بەڵام ئەو جۆرە مان و نەمانەی یاسا کە پرسیاری لە بارەوە
دەکرێت ئەوەیە کە نە یاساکەمان وەک وجودی ماددی دڕاندووە و سوتاندوە نە وەک وجودی
معنوی هەڵوەشهندراوە و هەموار کراوە. بەڵکو مردنی یاساکەیە لە رووی واقعییەوە ڕێک ئەو کاتەیە کە یاسا بەرکارە و بونی هەیە بەڵام لە واقع دا نابیندرێ و خەڵک کاریگەری یەکانی نابینن و دەسەڵات یان حیزب تا ئەو کاتە جێبەجێی دەکات کە لەبەرژەوەندی یەکانی خۆی نەدات !
ئەگەر نا یاساکانمان “ هەندێک یاسای خۆماڵی “ لێ دەرچێت
هەمان یاساکانی ساڵی پەنجاکانی سەردەمی پاشایەتی و شەست و حەفتاکانی سەردەمی کۆماری
عێراقن کە ئەو کات وڵات لە قیمەی حوکمی یاسا دا بوو بەخوا یاساکان نە پیر بوون نە مردوون نە کەفتەکاری سەرجێگا
بوون بەڵام بەرژەوەندی دەسەڵات و لەناویشیدا بەرژەوەندی ئەم فڵان و ئەو فڵان و محسوبیەت و منسوبیەت لەپێی خستوون یاساکانی زەلیل کردون وەک پیاوێکی نەخۆش کە هەموو چاوەکان چاوەڕێی مردنی دەکەن.
خەڵک بەدیار مردنی یاساکانەوە دەپرسن ئایا ” یاسا ” ماوە ؟
348 جار خوێندراوەتەوە